Ons bureau: ActiviteitenSurf naar onze specifieke kwaliteiten:
Communicatieadvies
Films
Tekstproducties
Ontwerpproducties
Interactieve middelen
Evenementen
Frisse gedachtenkronkels
  • Internetsites
  • Nieuwsbrieven
  • Folders
  • Speeches: open het pdf-bestand om te lezen wat onze aanpak is om tot een goede speech te komen 
  • Personeelsuitgaven
  • Brochures
  • Powerpoint presentaties en voordrachten 
  • Persberichten
  • Jaarverslagen
  • Journalistieke artikelen

Ga eens naar onze rubriek Onze klanten voor enkele teksproducties.

De lezer leest voor zijn plezier, niet voor het plezier van de tekstschrijver!
Tekstschrijven is een vak apart. Er is niets zo moeilijk als begrijpelijk schrijven. Het eerste dat Quick Scan! communicatie zich afvraagt is: voor wie schrijf ik? Wat is de doelgroep van uw tekst? Daarnaast is een belangrijke vraag wat de doelgroep weet van het onderwerp waarover de tekst verhaalt. Wij kruipen als het ware in de huid van de lezer en vragen ons af wat hij wil weten over het onderwerp waarover we schrijven. Zijn vragen beantwoorden wij met onze tekst. Daarbij vermijden wij zo veel mogelijk jargon en doseren we de informatie. We kunnen niet alles in één tekst overbrengen, omdat de lezer eenvoudigweg niet onbeperkt kan observeren. Tevens houden we rekening in welk product de tekst is verpakt: is het een tekst voor een jaarverslag, een brochure, een internetsite of een poster. Uiteraard kiezen we daarbij een toon die past bij het product, u, onze klant, het doel en de doelgroep.

Naast de tekstrealisatie zorgen wij eveneens graag voor de vormgeving van uw teksten, waarbij wij ons natuurlijk houden aan uw huisstijlregels. Van concept tot en met de realisatie van het project is Quick Scan! communicatie u graag van dienst met haar creatieve betrokkenheid.

Tekstschrijven is een vak apart. Er is niets zo moeilijk als begrijpelijk schrijven. Het eerste dat Quick Scan! communicatie zich afvraagt is: voor wie schrijf ik? Wat is de doelgroep van uw tekst? Daarnaast is een belangrijke vraag wat de doelgroep weet van het onderwerp waarover de tekst verhaalt. Wij kruipen als het ware in de huid van de lezer en vragen ons af wat hij wil weten over het onderwerp waarover we schrijven. Zijn vragen beantwoorden wij met onze tekst. Daarbij vermijden wij zo veel mogelijk jargon en doseren we de informatie. We kunnen niet alles in één tekst overbrengen, omdat de lezer eenvoudigweg niet onbeperkt kan observeren. Tevens houden we rekening in welk product de tekst is verpakt: is het een tekst voor een jaarverslag, een brochure, een internetsite of een poster. Uiteraard kiezen we daarbij een toon die past bij het product, u, onze klant, het doel en de doelgroep. Naast de tekstrealisatie zorgen wij eveneens graag voor de vormgeving van uw teksten, waarbij wij ons natuurlijk houden aan uw huisstijlregels. Van concept tot en met de realisatie van het project is Quick Scan! communicatie u graag van dienst met haar creatieve betrokkenheid.

Lees de column van Ria van Oeveren, hoofdredacteur van de NVM, over haar visie op een goede tekst.